Finalisté LSFH 2012: Iva Grajcarová

05.10.2012 16:52


Co na srdci, to na jazyku

Řeším u rozsvícené lampy
paradoxní ráno,
v hlavě prázdno,
v žaludku posnídáno

V srdci možná,
na jazyku ne i ano


. . .

Přebytkem citu
přebíjím hromy

V nocích i ve dnech
v černých i v bílých
ve stínech duší
ve smutných chvílích
zdá se mi

že tady na zemi
tak trochu přebývám
a že co není blbý mně
je vždycky blbý vám



Modlitba

V tichu, ve tmě,
kde oči nevidí,
tiše veď mne,
ať slepým závidím.

V tichu, ve tmě,
kde oči nevidí,
tiše veď mne,
ať slepým závidím.


. . .

Že ze srdce a z myšlení
vybíhají slova
jako běžci na trati,
nebo noty na osnovách,
stejně nalinkovaných,
nepřipustím.
Už ne.

Že rozkvete v nás košatá
věta
pro milence, až
je tma
a všechno kolem ztichne?

To z hluku,
z tónů, z šumů
se rodí slova.
Z tich ne.
 


. . .

Dýchám
a najednou
v noci vyrušené
svoje slzy šeptáš mi do ucha.
- A hele, porucha…

V telefonu pípá,
tak na malou chvilku
zavzlykám a sípám.
A pak silně
tvůj hlas neomylně
slyším znova.
A ptám se
jakoby nic -
kladu slova - chystám se říct -
… Jak se máš?

A přemýšlím,
jak tě obejmout
přes telefonní dráty,
zatímco slyším
zoufalé
Mám se fajn. A ty?
 

- - -

 

Iva Grajcarová se narodila v roce 1989, žije v Blansku. Studentka Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, řadu let se závodně věnovala společenskému tanci.