Finalisté LSFH 2013: Štěpán Hobza

22.09.2013 22:39



***


Už se to blíží

potopila se papírová loďka
potopila se plná lží

naslouchal jsi
těm nejlepším básním
jen abys umlčel ticho

měl jsi rád
několik přátel
jen abys zalidnil svou samotu

muselo to přijít

na východě se zvedá prach
a odplouvají i ti poslední

před tímhle už neutečeš
před tímhle už se neschováš
                            ani na fejsbuku




***


Na zastávce tvář
Leonarda DiCapria

po týdnu
strniště z prachu

Vyfoť se u něj
a jsi v pohodě
protože
jsi nesmrtelný

Kdo nežil
neumírá
(ani obrazně)

to je ta slavná alchymie

Jestli nesouhlasíš

napiš si na zeď
PŘIJAT NA PRÁVA 
a nebo
JE ZE MĚ ŘIDIČKA!!!!

a počítej lajky




***


Není to tak dávno
co na dveře bohnickýho nonstopu
zaklepal T. S. Eliott
a řekl barmanovi
dělej
vyndej už si ty sluchátka z uší
a zazpívej tesknou baladu

Dělej
vyndej už si ty sluchátka z uší
někdo klepe na dveře
a možná je to
úzkost

mnohotvárná
jak lidská tvář




***


Vzhlédl jsem a aj otevřely se dveře
pak přišlo sedmero ran

na Silvestra

vodopády alkoholu

někde stranou dvě cigarety
hele příští rok už bude všechno určitě lepší
příští rok už určitě začneme žít

vydáme se na cestu

do Třtěna
anebo na Házmburk




***


Na Florenci jsem třikrát potkal Aristotela

všiml si mě
a následoval mě
do meka
a pak do hlubin času

potkali nás kamarádi
a ptali se mě kdo to je

řekl jsem že děda



Štěpán Hobza se narodil v roce 1993, žije v Praze.