Finalisté LSFH 2014: Lenka Požárová

05.10.2014 14:15

 

/26. 5. 2013/

Pod větrnou gilotinou
pampelišky zrají

modře kvete bouřka

v krajině tebe
srnčí běh na viděnou mi zvoní

Odhazuji tělo
ponechávám zemi kořen

už nevynáším ortel
o vstřebání se do sebe

Jsi tu se mnou
pomáháš mi dechem
stínat
            hlavy

chladné jaro
na ramenou mlčí

 

/6. 6. 2013/

 

Červen krví

bojí se posílit

 

když vedle tebe sedím

s opařeným peřím v klíně

na vteřinu ztichne dvůr

 

a něco ve mně třískne talíři

něco seběhne se v kopřivách

 

„Už patřím…

                      …do rodiny.“

 

A den ani nepohne se

zahřívá se s větrem

v letkách

 

ta domněnka

je čistá křehká

balancuje na nožích

 

 

Tichá dohoda

/24. 6. 2013/

 

Tiše!


Jako by se nad námi propadal strop
a rybí žábry snažily se zpívat:
 

„Ne,

ještě si s tebou
nevyměním krev.“


To za dva roky
někdo prstem ťukne na bubínek


a my přeslechneme,

zaživa!

 

 

/21. 7. 2013/

 

Někdy námi hýbá
matečná hornina

tíhu na ramenou
přerostou vlasy
až jeden k druhému
nedohlédneme

Někdy si přejeme
být se sebou sami

umět podepřít kmen
co skáceli jsme loni

ty
    já
         kruh


    ty
        pila

 

 

Do noci

/21. 9. 2013/

 

Do noci zvuky bijí na ticho
jablko padá dál než daleko -

až tam kde nesmím nahmatat
živou haluz

Jsem osleplá zimou
děsím se svých otázek

můj kořen v tání
zamrz

 

 

Lenka Požárová se narodila v roce 1989, žije v Měříně.

...

Kompletní přehled finalistů 42. ročníku Literární soutěže Františka Halase zde.