Finalisté LSFH 2014: Přemysl Krejčík

30.09.2014 15:37

 

Býložravec

odkrajuji části svého posledního
textu
...jako když řezník odhazuje kusy těla
psům
požírám zbytky, aby je nikdo nemohl najít -
inkoust mi teče po
bradě
- krev mé poezie!

 

políbilas mě
na střeše obrazárny

největší umění
zahlédli holubi


obdivujem v galerii
reliéfy        sochy        obrazy

„chtěla bych sem chodit častěji“
povzdechneš
„pozorovat kousky umění“

obdivuji estetiku
vznešeného díla
                 pokaždé
když si sundáš šaty
               a kapičky vody jak doteky štětce
        impresionisty
    obepnou tu štíhlou krásu


přijde mi taktnější pomlčet
o prastarých
      vteřinách
kdy šeptali jsme patetická hesla
   raději vykejme si a někdo třetí
ať nás představí

svoje jména zapomenem
jak se nám oběma stává
                    při prvních setkáních
- jako směšnou připomínku jediného
v čem jsme si byli
      skutečně podobni

 

 

Sobota

I.
lavina ideálů drží se
kolem kostí
chytám tvou
ulnu
a hlasitě se
usmíváme

dveře nás vcucly ven
po té
co postel vyzvrátila naše údy
- až příliš oblečené -
do zimy s vlhkýma
očima

II.
rozepínám si bundu
a myslím na zapínání
podprsenky
tvůj jazyk touží po sklenici
svařeného vína
- a přesto mě držíš za ruku

stín pater Pardubic se protáhl
přes zatažený závěs
když postel znovu
přijala
dvojpohlaví do lůna -
usínám s hlavou na tvém

dívčí paže mě k němu
jemně tiskne


Přemysl Krejčík se narodil v roce 1991, žije v Pardubicích.
...

Kompletní přehled finalistů 42. ročníku Literární soutěže Františka Halase zde.