Finalisté LSFH 2012: Jakub Drážník

02.10.2012 08:04

 

Dýchám prach, uhlí
zuby vržou
tobě taky
skřípou srdce, deště
zrezlé vraky
na silnici k Brnu

Povídej mi

Dvě dlažební kostky
o sebe
v nekonečném ne


x


(Minuta)

Je nechráněné místo
kam ses uložila
a v galerijním tichu
vynechává dech
takty skřípavého hlasu

Nehtem do cigaret
něžně vrýváš žal


x


Je vidět daleko
krajina plná
podzimních polygonů
Pole šrafovaná
dozvuk zvonu
s hraboším strachem
soupeří v oranici


x


Očima sedřenýma
vytluču zrno rána
z tebe i ze mě.

Na stole vysílená
pálenka z vína
dvě hadí vejce pod košilkou
a teplá postel.

Neodbytní milenci
před kulisou hradu
tlačí se na balkoně:
vydýchaná slova
nechuť k odcházení.

Ráno je křikloun
mrazí na temeni noci
Zůstali jsme tři
a dva z nás půjdou spát.


x


Pokřtil jsem samotu
tichou masturbací
polkl horký vzduch
a vyšel na zahradu

Prsty trávy se smály
Kulháš! syčely na mě
neměl jsem náladu se přít
s malými bohy
Zapadalo slunce
jenže nějak křivě


x


Zahrada křiku
dvůr za domem
někdo polyká
krev a hlínu
mrzí zem

Něco růžového
látku mačká
prsty neviňátka
dětská hračka
studí
 

- - -

 

Jakub Drážník se narodil v roce 1983, žije v Olomouci. Své verše publikoval např. v literární revue Weles.