Finalisté LSFH 2014: Kateřina Vaněčková

09.10.2014 11:04

 

EVA

1

už s tebou o tom nemluvím
nechal jsi mě zkoumat
hluboko a víš že
tam já trpím závratí

tvořili jsme nás ze dvou žeber
mého a tvého

když jsme je vytahovali ven
někde mě škráblo    nevím
možná do srdce nebo plíce

teď cítím
každý nádech
to se mi dřív nestávalo
proč jsem najednou
němá


2

tvoříme z paměti
rýpeme se v zemi
pro umazané fosílie slabik

plodnost prý vyhasla
už skoro před sto lety
Bůh je prý mrtev ještě mnohem dýl

jsme deset neohrabaných prstů
ponořených do vody

jak to že děti nikdo nemusí učit sát


3

říkáš buď lehkomyslná
jako vodoměrka
krasobruslařka

pojďme už
    spát
už skoro
    svítá
jen ty a
    já...


mám v nočním stolku dvě mince pro Morfea
jednu ti půjčím
každý budeme kulhat na jedno oko


4

žena jaksi patří k vodě
s jejími
cykly slz a krve

hodně jsem toho nabrečela
když jsem se s tím učila zacházet
a nic při tom nerozbít

nakonec by snad opravdu
ženu měla vzít voda
návrat k jejím
cyklům slz a krve

Seina se doteď mazlí s Johančiným popelem


5

Dnes se mě můžeš dotknout.
Budeš má dnešní hra.
Dnes jsem jedno tělo, můžeš se mě dotýkat.
Tvořili jsme nás ze dvou žeber,
jako by nám v rukou seděl malý Bůh,
vzpomínáš?

 

 

Kateřina Vaněčková se na rodila v roce 1992, působí střídavě v Uherském Brodě a Praze.

...

Kompletní přehled finalistů 42. ročníku Literární soutěže Františka Halase zde.