Finalisté LSFH 2016: Adam Vrchlabský

14.10.2016 07:42
 
mám čas
sledovat okolí
bez zvuku
v metru vteřin se větve snaží
už celý dopoledne
vrátit do původní polohy
někdo močí na popelnice
lidi se tady
než dojdou na šalinu
cítí mezi panelákama
pořád dost intimně
 
 
včera přišel dopis
píše se v něm
že tenhle výhled
je odteď už můj
 
 
jsem z dvojstránky
tenisovýho kurtu
a Červené trávy
nízko na futrech mám ještě pořád svoje značky
 
 
jezdím za tebou trolejbusem
třípatrový kostky
s mřížema v přízemí
okolo vašeho domu
vypadají jako
malý letní ústavy
tvoji animovaní sousedi
se svýma animovanýma drogama
a pizzou
z nich ještě nevyšli
máš na sobě krátký lacláče
určitě se aspoň koukají z oken
držíme se za ruce tak přirozeně
jako by nás zrovna vyplavilo moře
 
 
znám ještě další interiéry a výhledy
opravdový parkety
s obrovským orientálním kobercem
je to ve skutečnosti mapa
k bludišti na prolízačkách
venku v parku
co už přečnívá
jeho stromy okusují silnici
naše auto tam stojí
máma se vrátila z práce
to auto už teď podle všeho taky patří mně
 
 
když krájím žampióny
mraky se řasí
je na bouřku
kuchyň je klidná
dneska se koukneme na film
bude to mumblecore
 
 
 
Adam Vrchlabský se narodil roku 1997, žije v Brně.
..
Kompletní přehled finalistů 44. ročníku Literární soutěže Františka Halase zde.