Finalisté LSFH 2017: Mattia Natale

26.09.2017 15:41

 

- - - 
 
Házej kůstky kuřecích nožiček lebkám do očí
Krtince kolem tvých koutů
Chtějí zarůst za omaštěné nehty
 
Cucání z brček dunělo v mezerách mezi pokladnami
Dobrý den máte nějaké přání
Dobrý den mohu vám nějak pomoci
Dobrý den máte už vybráno
 
- - - 
 
Vlije jí stromy do úst
Bavlnka na chodidlech ji bude hřát až
On po ní bude chtít přísahat že
Už je tu dostatečně uklizeno
 
Natrhá si z ní vlasy a promrská si jimi oči do slepoty
Chlupy na zádech povstanou a zčervenají studem až 
Ona po nich bude mezi třískami pátrat
Unikal by jí prach
Úklid by před ní utíkal
Do celého bytu
 
Se ztuhlým tělem jí strop nastaví zrcadlo
Žmolky jarních pupenů jí uvízly nažvýkané mezi zuby
Ponožky jí svleče samota rukou, které jako by viděla stále všude uklízet
On se skrčí do koudelí těl
 
- - - 
 
Udělat si z prášků mantru
Mouční červi dnů
 
- - - 
 
Utopí svého Boha
V opalovacím krému turistů
Zboří tvé domy
Stal se nepřítelem
 
Skvrnky mrtvých
Se hromadí
Ve večerních
Zprávách
Jako demokracie
V bublinkách 
Šampaňského
 
- - - 
 
Na patře se mi povalovaly
Rozžvýkané ulice s drobky lidí
co utíkali do práce zařídit tohle udělat tamto
Spolknout znamená strávit čas a peníze magistrátu
Přijmout do vlastního systému peníze zvířat
Identifikovat se s městem, přijmout jeho tělo a nenechat se jím otrávit
 
V očích mě štípe krev
Prý musím město nejdřív opláchnout
Krájet opatrně
Aby tolik nepálilo
 
Říkali to v televizi
 
- - - 
 
Nesměli jsme se dotýkat mateřských znamének
Našich domácích mazlíčků
Prý vzpomínky na lůno bolí
Neviděl jsem tvůj pád
Do života
Podívám se na tebe
Ceníš na mě zuby
 
Právě jsem viděl ženu
Řekla mi
Že nás vidí umírat
 
- - - 
 
Vykašlávej chuchvalce včelích křídel
Jejich blanky se ti zaseknou mezi zuby
Chybí ti med
Světu chybí včely
 
Do bonbonů se přidávají housenčí hovínka
Pro okrasu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
Mattia Natale (*1996)
mattianatale@seznam.cz
Trvalé bydliště: v Jesenici (Praha-západ), ale studuji VŠ ve Velké Británii (Norwich). 
- - - 
 
Házej kůstky kuřecích nožiček lebkám do očí
Krtince kolem tvých koutů
Chtějí zarůst za omaštěné nehty
 
Cucání z brček dunělo v mezerách mezi pokladnami
Dobrý den máte nějaké přání
Dobrý den mohu vám nějak pomoci
Dobrý den máte už vybráno
 
- - - 
 
Vlije jí stromy do úst
Bavlnka na chodidlech ji bude hřát až
On po ní bude chtít přísahat že
Už je tu dostatečně uklizeno
 
Natrhá si z ní vlasy a promrská si jimi oči do slepoty
Chlupy na zádech povstanou a zčervenají studem až 
Ona po nich bude mezi třískami pátrat
Unikal by jí prach
Úklid by před ní utíkal
Do celého bytu
 
Se ztuhlým tělem jí strop nastaví zrcadlo
Žmolky jarních pupenů jí uvízly nažvýkané mezi zuby
Ponožky jí svleče samota rukou, které jako by viděla stále všude uklízet
On se skrčí do koudelí těl
 
- - - 
 
Na patře se mi povalovaly
Rozžvýkané ulice s drobky lidí
co utíkali do práce zařídit tohle udělat tamto
Spolknout znamená strávit čas a peníze magistrátu
Přijmout do vlastního systému peníze zvířat
Identifikovat se s městem, přijmout jeho tělo a nenechat se jím otrávit
 
V očích mě štípe krev
Prý musím město nejdřív opláchnout
Krájet opatrně
Aby tolik nepálilo
 
Říkali to v televizi
 
- - - 
 
Nesměli jsme se dotýkat mateřských znamének
Našich domácích mazlíčků
Prý vzpomínky na lůno bolí
Neviděl jsem tvůj pád
Do života
Podívám se na tebe
Ceníš na mě zuby
 
Právě jsem viděl ženu
Řekla mi
Že nás vidí umírat
 
- - - 
 
Vykašlávej chuchvalce včelích křídel
Jejich blanky se ti zaseknou mezi zuby
Chybí ti med
Světu chybí včely
 
Do bonbonů se přidávají housenčí hovínka
Pro okrasu
 
 
 
Mattia Natale se narodil roku 1996, v současnosti studuje vysokou školu v Norwichi ve Velké Británii.

..

Kompletní přehled finalistů 45. ročníku Literární soutěže Františka Halase zde
Vyhlášení výsledků proběhne 21. října 2017 v Kunštátě.