Finalisté LSFH 2019: Adam Hošek

20.09.2019 07:44

 

J.

ten člověk se nám před očima rozpadal
ten člověk se nám před očima topil
chytal se stébel ostřice
ruce celé krvavé
chytal se bodláčí a leknínu
březové kůry
borových šišek
kořenů dubu
ruce celé krvavé

našich pohledů
se chytit nemohl


This forest smells like tea

Není-li to teď,
není to.
Nejsou-li to tvá ramena,
nejsou ta ramena tvá.

A víš co?
Ono to tak bude lepší.


Labutě

na břehu spaly labutě
a měly v sobě ještě hodně
hodně z dinosaura
chrápaly
krásný a špinavý
a zdálo se jim o tom
čím jsi pro mě byla


Dýška nedávám
 
rád chodím do kaváren kde jsou hezký servírky
představuju si
jak by se asi tvářily kdyby věděly
co si představuju
 
ale nemrkám
nesměju se
dýška nedávám


Wish you were here
 
v Mostaru  
to je tam co maj ten most
se mi nejvíc líbilo
jak se pod jedním ze splavů mlátily petky
vždycky je to strhlo a vyhodilo a strhlo
 
vymýšlel jsem metafory o životě
a připadal si přitom
velice oduševněle
a velice sexy


Však víme
 
a i tobě polezou
zpod prsou pavouci
a i ty budeš se ptát
po lidech
dávno minulých
ztracená ve vlastní koupelně
a bude ti při tom tak krásně
jako teď
se mnou


Kamení  
 
pod každým listem list
pod každým kamenem bolest
anebo kámen
anebo dva


Vánoce
 
každý rok se takhle sejdeme
říkáme stejné věci
stejným tónem
stejnými slovy
stejné věci
 
bojím se že
jednou je z nás
bude muset něco vyrvat


Platany

stál jsem a díval jsem se na platany
čekal jsem
jestli vyrostou
oni
nebo já


Jednou

stejně si myslim že
jednou o tobě napíšu
víc básní než o všech
ženách holkách
a podobně
dohromady
tati
 

 

Adam Hošek se narodil v roce 1995, žije v Sobotce.

 

..

Kompletní přehled finalistů 47. ročníku Literární soutěže Františka Halase zde.
Vyhlášení výsledků proběhne 19. října 2019 v Kunštátě.

 

 

\\\