Finalisté LSFH 2022: Jonáš Franěk

05.10.2022 06:21

 

 

Co kdyby příznakovost nemusela být odůvodněná?
 
Pomačkal jsem žaluzie 
Oranžová řeka 
zemřelo vše živé
 
Náleží ti podlaha na nádraží 
už od rána bůh je Radegast
 
Mramor usazenin 
čaje bez ustání
 
Měkká rána plošiny
 
 
 
Spasitel přišel 
převrhl ti stánek na levnou krásu
 
Mohli bychom řešit Heideggera 
nebudeme
 
Na hraně svítání 
srny se pasou z hlíny 
a někdo u trati suší prádlo na mraze 
vana zeje prázdnotou 
Rychlík má pět minut zpoždění 
vše jde podle plánu
 
 
 
Satelitní Biedermeier
 
Žereme sklo 
už se nebojíme 
Všechny budíky byly nastaveny
 
Definuj obecnou místnost prosím 
vlastníkem jsem já
 
Trčí tichý domov 
žena a dítě musí 
obsahovat nějakou hodnotu
 
Ochrana očí 
před moderními vlivy
 
Rozvod – anakolut
 
 
 
Doba vinných mušek 
tematizace alkoholu 
je v ranních hodinách nevhodná 
když kontrolují počet postelí
 
Pohlcujeme falické předměty 
s vysokým obsahem blahodárných látek
 
Nedokážu si představit 
jak kupuješ chleba máslo a banány 
středověká láska vplouvá do dnešních dní 
francouzský výraz pro dnešek je pleonasmem
 
 
 
Dojímáme se starými nahrávkami 
Není žádná slavná báseň
 
Tančit mezi vejci 
Radostné rybičky 
Za chvíli se rozbrečíme
 
Hlavy na křeslech prarodičů 
rudé rty prozradí hříchy 
Jsem průhledný 
valčík jsme už zapomněli 
vem ho a v Brestu prší bez ustání
 
Dojetí se maximalizovalo
 
 
 
Přiznané jako vedení 
Velšská princezna se nenechá obtěžovat 
společenskými dekory
 
Zvnitřnění alternativní reality
 
Jsem Sofie Podlipská 
ležící na oltáři kapitalismu 
Sálavé potěšení volně tekoucí 
vzpomeň si
 
Jsou nám dány 
dervišské tance 
pro naše bezpečí
 
Moje papírové nohy 
se kývají
 
Na konci vlasů 
děláme mosty 
Hledáme příčinná slova 
v cenzurovaných písních
 
Betonové vlastnosti 
mlčet o vědění 
chybí mi moje lampy 
útočí to na mě ze všech stran 
zrcadlový narcismus Pygmaliona
 
Křehké nohy opeřenců 
Lásku vyjádříme 
v dopise o robotech
 
 
 
Můžete si vybrat jakékoli téma 
a říci o něm 
že nesouvisí s rybami 
ani se lžemi které vykládají rybáři 
Je ale snazší když je toto téma 
přiděleno autoritou 
Jedině tak se vyhnete výčitkám
 
Ale jsem naprosto přesvědčen 
že ani tady topení nefunguje
 
Naše mysli jsou 
stepní běžci 
lednice v pondělí
 
Když se označující a označované 
slijí v jednotu 
přichází bůh
 
Z nebe padal bílý mák 
a někdo rachotil plechem 
Nelpi na mě
 
 
 
Svítí roh pokoje
 
Úplně roztrhaná 
Díváme se na nálepky 
místo břečťanu
 
Zlatý pole
tiráky se třepou 
nekonečný přísun kofeinu 
Pískáme jeden tón
 
 
 
 
Jonáš Franěk se narodil roku 2002, žije v Praze.
..
Kompletní přehled finalistů 50. ročníku Literární soutěže Františka Halase je k dispozici zde.
Vyhlášení výsledků je plánováno na 22. října 2022 v Kunštátu.
 
 
Jonáš Franěk
2002
Neužilova 1496/6, Praha 5
soukupzlesa@gmail.com
Co kdyby příznakovost nemusela být odůvodněná?
Pomačkal jsem žaluzie Oranžová řeka zemřelo vše živé
Náleží ti podlaha na nádraží už od rána bůh je Radegast
Mramor usazenin čaje bez ustání
Měkká rána plošiny
Spasitel přišel převrhl ti stánek na levnou krásu
Mohli bychom řešit Heideggera nebudeme
Na hraně svítání srny se pasou z hlíny a někdo u trati suší prádlo na mraze vana zeje prázdnotou Rychlík má pět minut zpoždění vše jde podle plánu
Satelitní Biedermeier
Žereme sklo už se nebojíme Všechny budíky byly nastaveny
Definuj obecnou místnost prosím vlastníkem jsem já
Trčí tichý domov žena a dítě musí obsahovat nějakou hodnotu
Ochrana očí před moderními vlivy
Rozvod – anakolut
Doba vinných mušek tematizace alkoholu je v ranních hodinách nevhodná když kontrolují počet postelí
Pohlcujeme falické předměty s vysokým obsahem blahodárných látek
Nedokážu si představit jak kupuješ chleba máslo a banány středověká láska vplouvá do dnešních dní francouzský výraz pro dnešek je pleonasmem
Dojímáme se starými nahrávkami Není žádná slavná báseň
Tančit mezi vejci Radostné rybičky Za chvíli se rozbrečíme
Hlavy na křeslech prarodičů rudé rty prozradí hříchy Jsem průhledný valčík jsme už zapomněli vem ho a v Brestu prší bez ustání
Dojetí se maximalizovalo
Přiznané jako vedení Velšská princezna se nenechá obtěžovat společenskými dekory
Zvnitřnění alternativní reality
Jsem Sofie Podlipská ležící na oltáři kapitalismu Sálavé potěšení volně tekoucí vzpomeň si
Jsou nám dány dervišské tance pro naše bezpečí
Moje papírové nohy se kývají
Na konci vlasů děláme mosty Hledáme příčinná slova v cenzurovaných písních
Betonové vlastnosti mlčet o vědění chybí mi moje lampy útočí to na mě ze všech stran zrcadlový narcismus Pygmaliona
Křehké nohy opeřenců Lásku vyjádříme v dopise o robotech
Můžete si vybrat jakékoli téma a říci o něm že nesouvisí s rybami ani se lžemi které vykládají rybáři Je ale snazší když je toto téma přiděleno autoritou Jedině tak se vyhnete výčitkám
Ale jsem naprosto přesvědčen že ani tady topení nefunguje
Naše mysli jsou stepní běžci lednice v pondělí
Když se označující a označované slijí v jednotu přichází bůh
Z nebe padal bílý mák a někdo rachotil plechem Nelpi na mě
Svítí roh pokoje
Úplně roztrhaná Díváme se na nálepky místo břečťanu
Zlatý pole tiráky se třepou nekonečný přísun kofeinu Pískáme jeden tón